Promotie artikelen – Old school of nog steeds een effectieve marketing tool?

Promotie artikelen – Old school of nog steeds een effectieve marketing tool?

Promotieartikelen kom je overal tegen. Pennen met opschrift, bekers met teksten en noem het maar op. Bedrijven laten producten zoals hoodies borduren of bedrukken met een logo om vervolgens te verspreiden. Ze maken graag gebruik van deze artikelen om te werken aan hun branding. Het is immers een goedkope manier om je naamsbekendheid te vergroten. Maar zijn promotieartikelen nog steeds effectief of hebben ze hun beste tijd gehad? Lees hieronder meer over de effectiviteit van promotieartikelen als marketing tool. 

Naamsbekendheid 

Naambekendheid bouw je op door mensen regelmatig in aanraking te laten komen met je bedrijf. Advertenties zijn hierbij een duur middel om dit te doen. Ook heeft niet elk bedrijf budget hiervoor vrij. Promotie artikelen bedrukken is goedkoop en je bereikt veel mensen. Door nuttige gebruiksvoorwerpen te bedrukken en uit te geven komen mensen telkens in contact met jouw bedrijf en bouw je een grotere naamsbekendheid op.

Voor wat hoort wat

Daarnaast hebben promotieartikelen nog een duidelijke functie. Dit werkt volgens het principe van wederkerigheid. Dit is de morele verplichting die iemand voelt om een gift te beantwoorden met een tegengift. Wanneer je een potentiële klant een artikel cadeau geeft is de kans daarom groter dat ze een product of dienst afnemen bij jou. 

Peak end rule

Ook kan het geven van een gift een manier zijn op een goed indruk achterlaten op je klanten. Volgens de peak end rule ervaren beoordelen mensen een ervaring grotendeels op het laatste contact moment en op de hoogte punten. Daarom kan je een positieve indruk achter laten door klanten te verassen met een gift nadat ze een product of dienst hebben afgenomen. Hiermee laat je een goede indruk achter en is de kans groter dat klanten terugkomen of je aanraden aan anderen.

Effectiviteit van promotieartikelen

Promotieartikelen zijn nog steeds effectief. Het is een goedkope marketingtool die positief kan werken bij het creëren van naamsbekendheid. Om textiel producten te voorzien van een logo kun je bijvoorbeeld textiel producten borduren of bedrukken. Hiervoor kun je terecht bij een textiel groothandel om voordelig de producten te voorzien van een logo.

Vorige artikel

Volgende artikel