Online marketing

3 redenen om meer aan online marketing te doen

Er is in de afgelopen jaren veel gesproken over online marketing. En nog altijd komen er nog bijna dagelijks artikelen voorbij over het nut van investeren in marketing op het digitale netwerk. Ondernemers weten inmiddels als geen ander hoe belangrijk het is om hier extra aandacht aan te besteden. Opvallend genoeg worden er echter toch nog wel een heleboel fouten gemaakt. Dit heeft vaak meer te maken met onwetendheid dan onwil. Hoog tijd om hier verandering in te brengen. Want of je het nu wilt toegeven of niet, online marketing mag anno 2021 niet meer ontbreken. Zonder online marketing loop je simpelweg een gigantische doelgroep mis. Schakel daarom vandaag nog een marketeer in. Wij geven je alvast 3 goede redenen om de komende tijd meer aan online marketing te doen. 

De concurrentie doet het ook 

Oké, dit klinkt misschien niet als de meest veelbelovende reden om meer aan online marketing te doen. Toch is het wel heel belangrijk om hierover na te denken. We weten immers allemaal hoe belangrijk het is om de concurrentie steeds een stapje voor te blijven. Wanneer zij een professionele online marketeer inschakelen en veel geld investeren om hun bedrijf hoog in zoekmachines te krijgen, dan blijft jouw bedrijf vanzelfsprekend achter. Hierbij maakt het eigenlijk niet uit hoe goed jouw service is, welke producten je verkoopt of welke diensten je verleent. Wanneer jouw grootste concurrent beter zichtbaar is voor de desbetreffende doelgroep, dan is de kans veel groter dat hun keuze op hem of haar zullen vallen. Dat betekent dus ook dat jij een hoop inkomsten mist. 

In dit geval is het dan ook zeker belangrijk om de concurrentie goed in de gaten te houden. Laat je niet verrassen door eventuele snelle zetten van hun kant en probeer ze iedere keer een stap voor te blijven. Goed voorbeeld: hoe hoger jij in Google terecht komt, hoe kleiner de kans dat mensen verder scrollen en zo alsnog bij de concurrentie terecht komen. Door hoger te scoren in zoekmachines kan jij dus een hoop extra inkomsten – vaak zelfs ten koste van de concurrentie – genereren. 

De doelgroep bevindt zich online 

Vergeet niet dat het overgrote deel van de Nederlandse bevolking zich online bevindt. Hierdoor kan je bijna niet meer achterblijven met online marketing. Mensen zitten veel minder te wachten op flyers of advertenties in de plaatselijke krant. Wanneer ze op zoek zijn naar nieuwe producten, diensten of bepaalde personen dan zullen zij niet in de telefoongids kijken. Ze pakken simpelweg de smartphone, tablet of laptop erbij en tikken een zoekopdracht in. Binnen enkele seconden genieten ze vervolgens van duizenden tot soms wel miljoenen hits. Door jouw bedrijf goed zichtbaar te maken in zoekmachines zorg je er voor dat je een veel grotere doelgroep bereikt. 

Online marketing is meetbaar 

Ben je al heel lang ondernemer en heb je ook nog een geruime tijd gebruik gemaakt van offline marketing? Dan weet je waarschijnlijk nog precies hoe frustrerend het was dat je nooit kon achterhalen of een bepaalde klantenstroom was ontstaan door marketing of door stom toeval. Hierdoor wist je nooit of een bepaalde investering ook daadwerkelijk effect had gehad. Dat ligt anders bij online marketing. Online marketing is namelijk heel precies meetbaar. Hierdoor kun je met enkele klikken op de knop zien waar iedere euro is gebleven, welke campagnes effect hebben gehad en op basis daarvan je marketingstrategie aanpassen. Zo weet je zeker dat iedere investering het waard zal zijn! 

Vorige artikel